Zabytkowa motoryzacja

Dział forum w którym można poruszać tematy nie związane z ZIPPO
Awatar użytkownika
rolf
Gold Plated
Gold Plated
Posty: 1807
Rejestracja: pt maja 13, 2011 9:33 am
Bday.: A ZIPPO III
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: rolf »

Myślę, że DumDum ma rację - też uważam, że samochód ze zdjęcia to nie Renault Primaquatre.
Zwróćcie uwagę na linię maski - na zdjęciu Osterode jest ona poprowadzona nisko, w Renault odwrotnie. Tak samo linia błotników, które na zdjęciu sięgają prawie do linii maski - są poprowadzone wyżej, niż boczne wloty powietrza na masce - w Renault wygląda to zupełnie inaczej. Kolejną kwestią jest sam kształt błotników - zupełnie inny w przypadku obu samochodów i nie jest to raczej złudzenie - widać wyraźnie, że Renault ma błotniki mniej obłe, a ich punkt styku z karoserią (patrząc od przodu) jest na prawie tej samej wysokości co ich szczyt - w przypadku samochodu ze zdjęcia szczyt błotników jest zdecydowanie wyżej niż miejsce, w którym błotnik schodzi się z resztą karoserii. Następnie grill - w Renault, schodząc ku dołowi, zwęża się, lecz w linii prostej, czyli znowu inaczej, niż w aucie ze zdjęcia. Światła - te w Ranault są zdecydowanie mniejsze, nie sięgają ponad grill. No i jeszcze proporcje - w zupełności mi nie pasują. Samochód ze zdjęcia Osterode wydaje mi się szerszy, ale zarazem niższy, niż Renault.

Nie sugerował bym się kształtem felg - w tamtych latach wiele samochodów miało takie felgi. Tak samo pozycja wycieraczek - też bardzo dużo samochodów miało wycieraczki zamontowane na górze, a poza tym, te w Renault wydają się być umiejscowione trochę dalej od słupków, niż w samochodzie od Osterode.

Moim zdaniem jest zbyt dużo różnic, aby powiedzieć, że na 100% jest to Renault Primaquatre, choć nie można też tego wykluczyć - samochód faktycznie może być mocno przerobiony i Osterode ma rację pisząc, że dawniej takie przeróbki były na porządku dziennym.
Ja uważam, że to nie jest Renault Primaquatre, choć nie potrafię powiedzieć co to może być. Pokazywałem zdjęcie kilku znajomym i też nie potrafią tego stwierdzić. Uważam, że sugestia DumDuma, aby zdjęcie podesłać do redakcji Automobilisty lub ClassicAuto jest słuszna.
Awatar użytkownika
oppiz
Titanium Coated
Titanium Coated
Posty: 2286
Rejestracja: pt kwie 15, 2011 1:25 am
Bday.: ... ZIPPO ..
Lokalizacja: Legi(a/o)nowo

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: oppiz »

Tuna... słuch to Ty masz dobry, ale... tylko słuch :hyhy: ;) . DumDum i rolf mają rację, to są dwa różne auta, tylko trochę podobne... trochę, bo żaden (!) element karoserii nie jest identyczny (może poza felgami).
Zapalniczko... pokaż mi swój spód... i wkład, a powiem ci czym jesteś.
Awatar użytkownika
rolf
Gold Plated
Gold Plated
Posty: 1807
Rejestracja: pt maja 13, 2011 9:33 am
Bday.: A ZIPPO III
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: rolf »

MAM!!!

Wiedziałem, że już to gdzieś kiedyś widziałem :)

Aero 30 Tudor

Obrazek

I teraz jestem w niemal 100% przekonany, że to jest Aero 30 - nie znalazłem kompletnie nic, co by było do tego choć trochę podobne, a przeszukiwałem wszystko - internet, gazety, książki...

Obrazek

Obrazek
DumDum

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: DumDum »

No i co do Aero zastrzeżeń mieć nie mogę :)
Brawo rolf :zdrowko:

osterode, wybacz, że nie zauważyłem edycji. Przeróbki owszem, były. Ale bardzo druciarskie. Pokroju dzisiejszego pękającego laminatu. Dobrze wpasować elementy karoserii od innego auta to nie taka prosta sprawa. Nie sądzę, że wtedy mieli do dyspozycji szpachle i laminat. Raczej to co dziś się szpachluje wcześniej cynowano bądź zalewano ołowiem.
Teraz już wiadomo co to za auto, ale gdyby nie było wiadomo, pozostała by kwestia obniżenia linii maski. Mogłoby to być konstrukcyjnie niemożliwe, ze względu na silnik.
Ale koniec tych dyskusji, wracajmy do tematu ;)
Awatar użytkownika
oppiz
Titanium Coated
Titanium Coated
Posty: 2286
Rejestracja: pt kwie 15, 2011 1:25 am
Bday.: ... ZIPPO ..
Lokalizacja: Legi(a/o)nowo

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: oppiz »

rolf pisze:MAM!!!
:padam: :padam: :padam: to jest to.
Zapalniczko... pokaż mi swój spód... i wkład, a powiem ci czym jesteś.
Awatar użytkownika
Marcin
Satin Chrome
Satin Chrome
Posty: 104
Rejestracja: ndz gru 09, 2012 4:08 pm
Bday.: D ZIPPO XII
Lokalizacja: Gliwice

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: Marcin »

Piękny ten samochodzik :hyhy:
Zegarkomaniak :)
Awatar użytkownika
tuna
Midnight Chrome
Midnight Chrome
Posty: 825
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 4:13 pm
Bday.: E ZIPPO III
Lokalizacja: Biała
Kontakt:

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: tuna »

No to ładne kwiatki, hehe. Gratuluję Rolf. Ja byłem wczoraj przez pewien czas pewny swoich racji, ale później sam już nie wiedziałem co myśleć. Dzisiaj w ciągu dnia sporo grzebałem w pamięci i chciałem napisać, że na pewno nie jest to produkcja zachodnia, ale w stu procentach europejska i przedwojenna. Też znałem to auto, tylko nie pamiętałem skąd. Choć do Primy i tak jest podobna linia, tego mi nie wmówicie. :P
4/20

Trzeba być Grande Gringo i mieć twarde cojones, a nie sztywnym dildo co warczy jak Polonez.
Awatar użytkownika
djarab
George Blaisdell
George Blaisdell
Posty: 4945
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 5:07 pm
Bday.: \\ ZIPPO \\
Lokalizacja: Stahlhammer
Kontakt:

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: djarab »

Eeeehhhh... znowu klej wąchałeś...
Hanys Przodowy
Jogi
Posty: 2771
Rejestracja: pn mar 14, 2011 2:22 pm
Bday.: J ZIPPO III
Allegro: czomon
Lokalizacja: Tarnów

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: Jogi »

Rolf, co to za auto?

Obrazek
Awatar użytkownika
ibek
Midnight Chrome
Midnight Chrome
Posty: 949
Rejestracja: wt sty 17, 2012 11:35 pm
Bday.: ... ZIPPO ..
E-bay: dezippo

Re: Zabytkowa motoryzacja

Post autor: ibek »

Rolf ... jakbys mial problemy to tutaj masz wiecej szczególów:

http://ruero.com/23004-ancilla-tilia-avto-retro.html
:kwas: Świat stoi dla nas otworem. Tylko dlaczego tym brązowym?
ODPOWIEDZ