Historia Zippo w datach

Dział forum z tematami dotyczącymi kolekcjonowania ZIPPO
Awatar użytkownika
rolf
Gold Plated
Gold Plated
Posty: 1807
Rejestracja: pt maja 13, 2011 9:33 am
Bday.: A ZIPPO III
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Historia Zippo w datach

Post autor: rolf »

Wątek przenoszę ze starego forum. Autorką tłumaczenia jest mci1 - na pewno sporo się przy tym nasiedziała, więc trzeba to zachować. Jak będę miał chwilę, to może uzupełnię to o zdjęcia :)




1932
W 1932 roku George G. Blaisdell założył Zippo Manufacturing Company. Pomysł na zapalniczkę Zippo rozwinął się pod koniec 1932 roku, a pierwsza zapalniczka została wyprodukowana w styczniu lub lutym 1933 roku. Pierwszą Zippo wraz z odręczną notką Pana Blaisdella, można dziś podziwiać na wystawie w Zippo/Case Visitors Center.

1933
Pierwsze Zippo miały kwadratowe rogi i były robione z prostokątnych, mosiężnych rur. Wieczko i spód obudowy powstawały dzięki lutowaniu góry i dołu do pustej rurki. Na zewnątrz lutowano chromowany zawias. Tego samego roku zapalniczkę skrócono o nieco ponad sześć milimetrów, lecz całość wciąż miała ostre krawędzie i zawias umieszczony na zewnątrz

1934
W tym roku zaczęto na zapalniczkach grawerować ozdobne, przekątne linie na wieczku i dolnej części obudowy.

1935
Rok 1935 wyznaczył w historii Zippo nowy kierunek – firma rozpoczęła produkcję zapalniczek reklamowych na zamówienie. Znaki firmowe były nanoszone na drobne, metalowe elementy, przytwierdzane za pomocą kleju do obudowy, a następnie wypełniane kolorem.

1936
Zawias został usunięty z zewnątrz obudowy i umieszczony w jej wnętrzu. Jedyną widoczną na zewnątrz częścią były oczka zawiasu. W tym samym roku wprowadzono usługę personalizowania zapalniczek poprzez nanoszenie na nie inicjałów.

1937
W tym roku narodziła się mosiężna obudowa z zaokrąglonym wieczkiem i spodem. Dzięki zaokrągleniu rogów, wieczko i spód mogły być formowane razem, co z kolei wykluczyło z procesu produkcji niezbędne przy wcześniejszych modelach lutowanie.

1939
Wprowadzono model wykonany w całości z 14-karatowego złota. Był on dostępny w dwóch wersjach: gładkiej oraz pokrytej pionowymi liniami (engine-turned).

1943
Z powodu deficytu mosiądzu oraz chromu podczas II Wojny Światowej, obudowy były wykonywane z porowatej stali, pokrywane warstwą gęstej, czarnej farby, a następnie wypalane aż do uzyskania wykończenia Black Crackle. W tym okresie całość produkcji Zippo była skierowana wyłącznie na potrzeby amerykańskiej armii. Podczas gdy Zippo produkowane w latach 1937-1950 posiadały numer patentu „PATENT 2032695”, zapalniczki Black Crackle z II WŚ były oznaczane w następujący sposób „PATENT#203695”. Wychwalana w niezliczonych wojennych opowieściach wiatroodporna zapalniczka Zippo wpisała się na stałe w karty historii II WŚ. Legendarny korespondent wojenny, Ernie Pyle napisał: „Zapalniczka Zippo cieszy się wielkim uznaniem na polu bitwy… Jest najbardziej pożądaną rzeczą w szeregach armii”.

1946
Po zakończeniu wojny, obudowy były produkowane wyłącznie ze srebra niklowego. Do produkcji wprowadzono zapalniczki ze spodem głębiej osadzonym w obudowie.



1949
Do linii produktów wprowadzono serię Town and Country przedstawiającą bażanta, dziką kaczkę, gęś, żaglówkę, pstrąga, setera, konia oraz lilię wodną. Projekty były grawerowane na głębokości 0.01mm, a następnie malowane sprężonym powietrzem, osiągając głębię nawet czternastu różnych kolorów. W ostatnim etapie produkcji, zapalniczki były poddawane obróbce termicznej, dzięki czemu uzyskiwały lśniące i trwałe wykończenie.

1950
Wprowadzono zapalniczki w pełni pokryte skórą, dostępne w kolorze czerwonym, niebieskim, zielonym, jak również pokryte brązową skórą cielęcą oraz groszkowanym safianem, przyozdobionym złotą obwódką. Ponadto rozszerzono asortyment firmy o modele wykonane ze srebra, które podobnie jak złote Zippo, były dostępne w dwóch wersjach: gładkiej oraz pokrytej pionowymi liniami (engine-turned).

1951
Podczas Wojny koreańskiej, przez większość 1953 roku obudowy Zippo były produkowane ze stali, po czym powrócono do chromowanego mosiądzu. W pełni pokryte skórą zapalniczki zostały zastąpione przez modele owinięte nią częściowo – z wyłączeniem spodu i góry wieczka. Modele te były oprawiane w brązową skórę aligatora, czerwoną, brązową lub zieloną skórę gada, a także w czarny lub niebieski safian.

1955
Zaprojektowano i wprowadzono do sprzedaży modele wypełnione srebrem i złotem.

1956
Pod koniec 1956 roku, Zippo wprowadziło na rynek model Slim – zapalniczka była wyprodukowana z mosiądzu i była wykończona na wysoki połysk.

1957
Do linii produktów wprowadzono przyozdobiony srebrem lub złotem model Slim. Wprowadzono możliwość wstawiania znaków handlowych na zapalniczki i nieustannie doskonalono proces grawerowania i nakładania kolorów. Dzięki temu Zippo było w stanie tworzyć najbardziej złożone i szczegółowe projekty w dowolnej palecie barw. W tym samym roku firma wprowadziła datowanie zapalniczek – od tej pory różne połączenia kropek i kresek były wybijane na spodzie wszystkich zapalniczek. Oznaczenia te wskazują rok produkcji zapalniczki (więcej informacji znajduje się w tabeli datowania Zippo).

1960
Na rynek wprowadzono model Slim wykonany z 14-karatowego złota.

1969
Dla uhonorowania lądowania na Księżycu powstała seria Moon Landing. Serie nawiązujące do podboju Kosmosu ukazywały się cyklicznie do lat 90-tych, a ostatnia, to Zippo: A Remembrance, Vol III - Space Explorations.

1970
Podążając z duchem czasu lat 70-tych, Zippo wprowadziło na rynek serię zapalniczek Zodiac. Dwanaście znaków zodiaku było dostępnych wyłącznie na modelach Slim.




1972
Zippo opracowało nowy i dobrze sprawdzający się na przestrzeni lat pomysł zdobienia zapalniczek, poprzez wprowadzenie na rynek modelu Woodgrain. Podatne na nacisk winylowe zdobienia, imitujące słoje drzew, zostały przymocowane do obudowy zapalniczki.

W tym samym roku wprowadzono zapalniczki prezentujące kaski poszczególnych drużyn Narodowej Ligi Futbolowej (NFL).

1974
W tym roku zaprezentowano klasyczny model o nazwie Venetian.

1976
Z okazji dwustulecia Stanów Zjednoczonych, Zippo wprowadziło upamiętniający to wydarzenie model Bicentennial. W tym samym roku rozpoczęto produkcję serii Golden Elegance oraz zapalniczek zdobionych niezwykle popularnym w tym czasie dżinsem

1977
Do linii produktów wprowadzono niezwykle urodziwy model Golden Tortoise. Nieszablonowy wygląd uzyskano poprzez przymocowanie akrylowej płytki do obudowy zapalniczki. Wydzielono na niej małą, pustą przestrzeń, na której można było umieścić inicjały właściciela.

1978
Dzięki ponownemu zastosowaniu akrylowych płytek, powstała seria różnokolorowych zapalniczek o nazwie Ultralite. Były one dostępne w następujących kolorach: zielonym, brązowym, ciemnoniebieskim, czerwonym, czarnym oraz kolorze kości słoniowej.

1980
Podczas kampanii prezydenckiej, Zippo wprowadziło zapalniczki z motywami politycznymi. Pierwszy projekt przedstawiał głowę osła, która reprezentowała Partię Demokratyczną, drugi zaś głowę słonia, która symbolizowała Partię Republikańską.

1982
Z okazji obchodów pięćdziesiątej rocznicy powstania firmy, Zippo zaprezentowało mosiężną zapalniczkę ozdobioną przekątnymi liniami na rogach obudowy oraz przesuwalną pieczęcią, na której widniało hasło „Pięćdziesiąt lat i płonie coraz mocniej”. Siostrzany model miał wygrawerowany ten sam motyw na wysoki połysk.

W tym samym roku na rynek wprowadzono zapalniczki o nazwie Scrimshaw.
Dla amatorów fajek, Zippo zaprojektowało specjalny model zapalniczki. Jej wkład zamiast wielu mniejszych otworów w kominie, posiadał jeden, duży. Taki wkład ułatwiał odpalanie fajki poprzez wciąganie płomienia bezpośrednio do niej.

Zapalniczki Prezydenckie: Pośród wielu modeli Zippo zaprojektowanych w 1982 roku, szczególne miejsce zajęła patriotyczna seria upamiętniająca prezydentów Stanów Zjednoczonych.
Oznaczenia: Kolejnym wspaniałym dodatkiem do każdej kolekcji, były zapalniczki udekorowane oznaczeniami wielu organizacji partnerskich oraz oddziałów wojskowych.

1984
Wprowadzono wykończenie metodą proszkowania. Czarny proszek był nakładany elektrostatycznie na mosiężną obudowę zapalniczki. Wkrótce wprowadzono cztery kolejne matowe kolory: niebieski, bordowy, zielony oraz szary. Rok później dodano na zapalniczki logo Zippo oraz obwódki.

1986
Wprowadzono na rynek zapalniczki imitujące kamuflaż. Na proszkowanej bazie matowej zieleni, Zippo była przyozdobiona dwukolorowym nadrukiem. Model ten był dostępny w wersji Regular oraz Slim. Wiele zapalniczek wykończonych metodą proszkowania miało nadrukowane logo.

1988
Zaprezentowano Replikę oryginalnej zapalniczki wyprodukowanej w 1932 roku. Modele te mogą stać się cennymi okazami kolekcjonerskimi. W 1997 roku odkryto, że chociaż firma Zippo została założona w 1932, to pierwsza zapalniczka powstała na początku 1933 roku. Tym samym, Repliki 1932 były nieprecyzyjne.

1990
Na Dzikim Zachodzie, Indianie, rewolwerowcy oraz szeryfowie stali się legendami. Seria sześciu zapalniczek przedstawiała Pony Express, kryte wozy oraz linie kolejowe, które stawiały otworem nieznane dotąd tereny Ameryki.

Seria Prezydencka: Zippo uczciło sześciu wybitnych prezydentów – George’a Washingtona, Abrahama Lincolna, Franklina D. Roosevelta, Dwighta D. Eisenhowera, Johna F. Kennedy’ego oraz Ronalda Reagana.

1991
Seria Civil War. Kolekcja ta przedstawiała piękne, kolorowe wizerunki żołnierzy biorących udział w wojnie Secesyjnej. Wojska Unii były naniesione na matowe, niebieskie zapalniczki i przedstawiały: rezerwistę, piechura, kawalerzystę oraz podoficera.
Wojska Konfederatów były naniesione na matowe, szare zapalniczki i przedstawiały: czirokeskiego strzelca, kawalerzystę, piechura oraz strażnika jeńców.

1992
Ten rok zapisał się w historii firmy nie tylko ze względu na obchody sześćdziesięciolecia powstania, lecz również dlatego, że zapoczątkowano wtedy serię zapalniczek Collectible of the Year w ozdobnych puszkach. Odzew zarówno klientów, jak i kolekcjonerów był tak ogromny, że zdecydowano się kontynuować produkcję tej serii przez następne dziesięć lat. Co roku wypuszczano inną kolekcjonerską zapalniczkę, a każda z nich była do zdobycia w ściśle określonym czasie. Już teraz zapalniczki ze wczesnych lat produkcji tej prestiżowej serii, stanowią nie lada kąsek dla kolekcjonerów.

Collectible of the Year
60th Anniversary Lighter: Zippo zaprezentowało limitowany model zapalniczki, wykonanej na bazie midnight chrome, do której przytwierdzony był emblemat odnoszący się do sześćdziesiątej rocznicy powstania firmy. Każda sztuka była eksponowana w ozdobnej puszce, która była wyścielona grubą warstwą welurowego materiału.

1993 – 1994
Świetna, współczesna seria Geometric Collection, przedstawiała sześć nieszablonowych zapalniczek ozdobionych pomarańczową kratą, symetrycznymi okręgami, dobranymi symbolami, różnymi figurami geometrycznymi, motywami współczesnego abstrakcjonizmu oraz abstrakcyjnymi kreskówkami.





Bogato zdobiona kolekcja Toledo ukazywała starożytną sztukę grawerunku damasceńskiego. Damascen, to technika inkrustowania złotem, srebrem, bądź miedzianym drutem powierzchni z żelaza, stali lub brązu. Swoją doskonałość i piękno zawdzięcza kunsztowi artystów z rejonu Toledo w Hiszpanii. Zippo zatwierdziło cztery damasceńskie projekty, na których zarówno z przodu, jak i z tyłu zapalniczki były przytwierdzone płytki.

Kolekcja Corvette upamiętniała czterdziestolecie powstania tych popularnych, sportowych aut. Na zapalniczkach zostały uwiecznione modele z lat: 1953, 1957, 1963, 1969, 1978, 1986 oraz z 1991.
W 1993 roku Zippo wkroczyło w ekscytujący świat sportów motorowych, sponsorując U.S. Vintage Grand Prix of Watkins Glen. Kolejną nowością w 1993 roku, było wprowadzenie serii Zippo Motorsports Collection, przedstawiającej popularnych kierowców NASCAR oraz grafik Winston Cup. Rok później Zippo podpisało umowę z ekipą Kendall, w myśl której firma stała się współ-sponsorem samochodu nr 40 drużyny Sabo Racing w wyścigach NASCAR.
Dla uhonorowania Watkinsa Glena oraz U.S. Vintage Grand Prix, Zippo stworzyło serię trzynastu wyrobów o nazwie Vintage Collection, na których nadrukowano jedno z trzech oryginalnych log Watkinsa Glena.

Model Brickyard 400 powstał w celu upamiętnienia 83-letniej tradycji Indianapolis Motor Speedway, która została przerwana, gdy kierowcy NASCAR wzięli udział w inauguracyjnym wyścigu Brickyard 400.

Collectibles of the Year
1993 – Collectible of the Year
The Varga Look: Piękna Windy, symbolizująca wiatroodporność zapalniczek Zippo, ukazała się w pierwszej reklamie firmy w 1937 roku. Na kolekcjonerskiej zapalniczce znajdował się grafitowy odlew Windy, przymocowany jako dwuczęściowy emblemat – na klapce i reszcie obudowy. Jej wizerunek znajdował się również na wieczku ozdobnej puszki.

1994 – Collectible of the Year
D-Day: Zippo upamiętniło pięćdziesiątą rocznicę Lądowania w Normandii modelem D-Day Commemorative. Zapalniczka była wykończona słynną techniką Black Crackle stosowaną podczas IIWŚ. Mosiężny emblemat, który się na niej znajdował, był wzorowany na naszywkach, które nosiły oddziały aliantów. Wewnątrz pokrywy okrągłej puszki, umieszczono skierowany do żołnierzy, zagrzewający do walki apel Generała Eisenhowera, datowany na 6. czerwca 1944 roku.
W tym samym roku oddano cześć legendarnym bohaterom wojennym poprzez wydanie zestawu Allied Heroes. Znaleźli się na nim: Generał Dwight D. Eisenhower, Generał Charles de Gaulle, Generał Bernard L. Montgomery oraz Generał Porucznik Omar N. Bradley.

1995
Collectible of the Year
Mysteries of the Forest:
Ta limitowana edycja z 1995 roku wyznaczyła nowe trendy w projektach Zippo. Po raz pierwszy z grafik naniesionych na kilka zapalniczek powstał kilkuelementowy, większy obraz. Była to pierwsza seria, na której Zippo wprowadziło proces zdobienia TechnigraphicTM. Również wtedy ukazała się zapalniczka, która zarówno wykonaniem, jak i grafiką nawiązywała do czteroelementowego Mysteries of the Forest. Przedstawiała ona jaguara ze swym młodym przy wodospadzie. Kolekcjonerski zestaw spoczywał na czarnym, aksamitnym wypełnieniu, w niezwykle kolorowej puszce.




1996
Collectible of the Year
Zippo Salutes Pinup Girls: Ponad sześćdziesiąt lat temu piękna, młoda kobieta po raz pierwszy przedstawiła światu zapalniczkę Zippo w pierwszej ogólnokrajowej reklamie. Zippo Salutes Pinup Girls, to hołd zarówno dla „Windy”, jak i jej następczyń. W 1996 roku kolekcjonerska zapalniczka Pinup of the Year, przedstawiała Joan. Towarzyszył jej zestaw czterech Zippo The Four Seasons, który ukazywał cztery pory roku. Każda z nich była symbolizowana przez inną pinup girl: Holly, April, Sommer oraz Idę Redd.

1997
Collectible of the Year
Zapalniczka wydana z okazji 65. rocznicy powstania firmy, była ozdobiona grafitowym emblematem w stylu Art Deco. Dla tej kolekcjonerskiej Zippo zaprojektowano wyjątkową puszkę, na której znajdował się kolaż reklam oraz log stworzonych na potrzeby firmy.
Dodatkowo, z okazji 65-lecia Zippo, na rynek wypuszczono serię dodatków. Były one dostępne wyłącznie dla nabywców limitowanej edycji zapalniczki z 1997 roku. Były one utrzymane w stylu Art Deco, nawiązywały do czaru lat 30. i wspaniale komponowały się z pamiątkową zapalniczką. W skład serii wchodziły: spinka oraz przypinka do krawatu, breloczek, spinki do mankietów, reprodukcja stołowej zapalniczki Lady Barbara, krawaty oraz chusteczki.

NFL
Jesteś fanem amerykańskiego futbolu? To się dobrze składa, ponieważ Zippo posiada w swoim asortymencie serię zapalniczek NFL, na której znajdują się wszystkie drużyny. Seria wykonana jest na powierzchni high polish chrome. Każda licencjonowana zapalniczka ma naniesioną na wieczku nazwę drużyny oraz kolorowy kask na reszcie obudowy. Czy kibicujesz drużynie z Amerykańskiej Konferencji Futbolowej (AFC) czy ekipie z Krajowej Konferencji Futbolowej (NFC), swoich ulubieńców znajdziesz w pudełeczku Zippo wsuniętym do kartonika, na którym widnieje napis „Officially Licensed Product”.

Zippo: A Remembrance, Volume II
W trakcie II WŚ zapalniczka Zippo była znana, jako „przyjaciel amerykańskich żołnierzy (GI)” i niezwykle ceniona zarówno za swą niezawodność, jak i to, że przypominała żołnierzom o ich kraju. W celu upamiętnienia ludzi oraz wydarzeń z tego okresu, Zippo stworzyło drugą część serii „Zippo: A Remembrance”. Cztery mosiężne zapalniczki wykończone na wysoki połysk miały przytwierdzone do korpusu kwadratowe emblematy, przedstawiające Bitwę o Midway, jednostkę Latające Tygrysy, Lisa Pustyni oraz Trzecią Armię Amerykańską. W komplecie znajdował się również mosiężny brelok, na którym wygrawerowano „Victory Day, 1945-1995, Japan Europe”. Całość znajdowała się w imitującej skórę, kasztanowej księdze. Każdy zestaw był ręcznie numerowany.

Koniec 1997 roku - Zippo: A Remembrance, Volume III
Space Explorations, to zestaw czterech zapalniczek, które upamiętniały rozwój amerykańskich misji kosmicznych – począwszy od Programu Merkury, na wahadłowcu kosmicznym kończąc. Trzecia część kolekcjonerskiej serii A Remembrance była limitowana jedynie do 10,000 sztuk. Każda imitująca skórę, niebieska księga zawierała cztery zapalniczki wykonane na bazie high polish chrome, które były ozdobione techniką TechnigraphicTM. Prezentowały one Programy Markury, Gemini, Apollo oraz wahadłowiec kosmiczny.





1998
Collectible of the Year
Zanim Zippo Car zaginął w tajemniczych okolicznościach, zdołał podbić serca Amerykanów, biorąc udział w paradach, wystawach oraz targach we wszystkich czterdziestu ośmiu stanach na przełomie lat 50. i 60. Niemal pięćdziesiąt lat później, pomniejszona replika produktu wyruszyła w podróż do ponad stu dwudziestu krajów świata, jako limitowana edycja Collectible of the Year.

2000
Collectible of the Year
Kolekcjonerską zapalniczkę z 2000 roku Zippo zadedykowało jednemu z najbardziej magicznych i niezbędnych dla człowieka żywiołów, jakim jest ogień. Milenijna zapalniczka Keeper of the Flame symbolizowała szacunek, siłę oraz panowanie nad tym niezbędnym dla człowieka żywiołem. Praludzie odkryli ogień, lecz Zippo nadało mu nową formę.
Zapalniczka Keeper of the Flame była dziewiątą Zippo z serii Collectible of the Year. Zastosowano na niej nową technikę zdobienia – do klasycznego modelu brushed chrome przymocowano wytłoczony, oryginalny skórzany medalion w odcieniu ziemi, otoczony mosiężną obwódką. Specjalnie oznakowany spód oraz certyfikat autentyczności potwierdza, że jest to oryginalna milenijna edycja zapalniczki Zippo. Skórzany znaczek widoczny na zapalniczce, pojawia się również na wieczku okrągłej, pamiątkowej puszki. Ponieważ każda Zippo posiada dożywotnią gwarancję, dzięki niej staniesz się wieczystym strażnikiem ognia.

2001
Collectible of the Year
W 2001 roku Zippo zwróciło swoją uwagę w stronę srebrnego ekranu. Podczas swej wieloletniej kariery zapalniczka zagrała w ponad tysiącu ról, dlatego też Hollywood nie jest jej obce. Zippo pojawiała się u boku takich gwiazd, jak Frank Sinatra, Lucille Ball, John Wayne, Bruce Willis, Sharon Stone, Nicole Kidman czy John Travolta. Próżno szukać gwiazdy z tak wielkim dorobkiem.
Hollywood’s Leading Light, jest dziesiątą zapalniczką z serii Collectible of the Year. W modelu tym wprowadzono nową metodę wykończenia zapalniczki – gold dust.
Zippo została ozdobiona emblematem imitującym gwiazdy tworzone z różowego lastryka, które ciągną się przez Hollywoodzką Aleję Gwiazd. Zapalniczka Hollywood’s Leading Light posiada specjalnie oznaczony spód i umieszczona jest w puszce w kształcie gwiazdy. W odróżnieniu od niektórych gwiazd, których blask z czasem blednie, gwiazda Zippo nie zgaśnie nigdy.

2002
Collectible of the Year
W tym roku firma z nieskrywaną dumą przedstawiła model Friends for a Lifetime. Zapalniczka powstała w celu uczczenia 70. rocznicy powstania firmy Zippo i została wydana jedynie w 70,000. egzemplarzy. Jest to jedenasta i zarazem ostatnia zapalniczka z serii Collectible of the Year. Cały przód mosiężnej repliki z 1941 roku został ozdobiony mosiężnym emblematem, a spód został specjalnie oznaczony. Kolorowa puszka przedstawia kolekcjonerów i wielbicieli Zippo, którzy uczestniczyli w zlotach National Zippo Day oraz Case Swap Meet. Do wyjątkowego zestawu dołączono specjalną książeczkę, w której opisano różne historie właścicieli Zippo.
Przez siedemdziesiąt lat Zippo nawiązało wiele przyjaźni na całym świecie. Zapalniczki towarzyszyły ludziom w drodze do pracy, były obecne w przełomowych momentach, a nawet na polach bitew. Bez dwóch zdań, są one częścią naszego życia i naszej historii. Każda Zippo ma swoją historię – czasem zabawną, niekiedy wzruszającą, a nawet bohaterską. Nieważne gdzie, nieważne kiedy – ilekroć słychać kliknięcie otwieranej Zippo, otwierają się również ludzie.




Powstaje strona internetowa zippoclick.com
W czerwcu 2002 roku, Zippo Click – pierwszy oficjalny klub zrzeszający kolekcjonerów Zippo, utworzył własną stronę internetową. Stało zaraz po zakończeniu zlotu Zippo/Case International Swap Meet.

Zippo Click Club Collectible
Pierwsza oficjalna klubowa zapalniczka Zippo Click została stworzona na replice 1941 brushed chrome, na którą naniesiono kolorowe logo klubu.
Klubowicze mieli możliwość wygrawerowania na zapalniczce swojego numeru członkowskiego. Zapalniczki tysiąca pierwszych klubowiczów miały również wygrawerowane na wieczku określenie „członek-założyciel”.
Replika 1941 posiada wiele cech charakterystycznych. Jej obudowa posiada ostre, mniej zaokrąglone krawędzie, na które nachodzą przednie i tylne ścianki. Podobnie jak w oryginalnych zapalniczkach z 1941 roku, obudowa jest połączona cztero-oczkowym – a nie jak współcześnie pięcio-oczkowym – zawiasem.
Wnętrze zapalniczki, jest dokładną kopią projektu z 1941 roku. Podobnie jak na zewnątrz, wewnętrzna część posiada bardziej płaskie boki oraz kwadratowe krawędzie, na których łączą się ścianki. Komin posiada mniej otworów, niż we współczesnych wkładach, zaś nit jest wmontowany w kółko trące podobnie jak w zapalniczkach z 1941 roku.
Pierwsza, limitowana edycja zapalniczek stworzona dla Zippo Click była zapakowana w pocieszną, klikającą puszkę – czy można chcieć więcej? Ozdobiona kolorową grafiką i logiem Zippo Click, sama w sobie jest przedmiotem kolekcjonerskim. Otwiera się poprzez naciśnięcie kółka znajdującego się na środku, wydając przy tym charakterystyczne kliknięcie, a zamyka przez ściśnięcie boków wieczka puszki, wydzielając ten sam dźwięk.
Całość tego pamiątkowego zestawu została dopełniona przez dodanie certyfikatu autentyczności.

Zippo Canada Final Production Run
Filia Zippo w Kanadzie, otwarta w 1949 roku, była jedynym miejscem poza Bradford w stanie Pensylwania, gdzie produkowano zapalniczki. Proces produkcji obejmował montowanie wkładu oraz obudowy, wykańczanie powierzchni zapalniczki, czyszczenie, naprawę oraz pakowanie.
Wraz z zamknięciem zakładu w lipcu 2002 roku, ostatnia kolekcjonerska seria oznaczała koniec pewnej epoki w historii firmy. Posrebrzana zapalniczka upamiętniająca fabrykę w Kanadzie jest limitowana do 25,000 sztuk. Każda z nich jest indywidualnie numerowana, na spodzie ma oznaczenie produkcji kanadyjskiego zakładu, a całość jest zapakowana w ozdobne pudełko zawierające certyfikat autentyczności..
Wygrawerowany na zapalniczce wzór przedstawia liść klonowy, otoczony datami otwarcia i zamknięcia fabryki w Kanadzie. Dwa transparenty znajdujące się powyżej i poniżej głównego wzoru potwierdzają, że ten model należy do limitowanej serii wyprodukowanej w Kanadzie, zaś grawerunek, który widnieje na wieczku zapalniczki informuje, iż jest to seria ostatnia.
Awatar użytkownika
Gaweł
High Polished Chrome
High Polished Chrome
Posty: 341
Rejestracja: czw kwie 14, 2011 6:19 am
Bday.: Not specified
Lokalizacja: ToRuń!
Kontakt:

Re: Historia Zippo w datach

Post autor: Gaweł »

I to jest słuszna koncepcja.
I to był słuszny ruch.

Niedawno szukałem i znaleźć nie mogłem.

Rolf i oczywiście Magda :padam:
Obrazek
Awatar użytkownika
Enzo
George Blaisdell
George Blaisdell
Posty: 3450
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 9:28 pm
Bday.: .. ZIPPO .
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Historia Zippo w datach

Post autor: Enzo »

rolf pisze: Podczas gdy Zippo produkowane w latach 1937-1950 posiadały numer patentu „PATENT 2032695”, zapalniczki Black Crackle z II WŚ były oznaczane w następujący sposób „PATENT#203695”.
Jest to nieprawda. Błąd w kodzie patentu mają TYLKO NIEKTÓRE zapalniczki BC 4 oczkowe z 1942 roku (date code error).

Są to dosyć rzadko spotykane egzemplarze ( mam dwie takie w kolekcji).

http://zippoenzo.pl/index.php?option=co ... gory&id=48" onclick="window.open(this.href);return false;

Reszta wojennych Black Crackle 3 i 4 oczkowych ma patent 2032695.
Natomiast sporadycznie pojawiają się zapalniczki BC z sygnaturą 2032695 wybitą również na pokrywce, które uznawane są za prawdziwe unikaty.

:mrgreen:
rolf pisze: 1946
Po zakończeniu wojny, obudowy były produkowane wyłącznie ze srebra niklowego. Do produkcji wprowadzono zapalniczki ze spodem głębiej osadzonym w obudowie.

Błędna informacja.
Do końca 1953 roku również były produkowane Zippo ze stali chromowanej (chociażby seria sportowa).
!BtfD5iQCGk~$(KGrHqEH-DcEvslWicNyBL8JrLmo(w~~_3.jpg
$(KGrHqJHJEUFIfi,MQSeBSOPHsncwQ~~60_3.JPG
Zapalniczka ze spodem głębiej osadzonym w obudowie nosi nazwę "Tall case" , była produkowana wyłącznie z tzw. nickel-silver i miała 3 oczkowy zawias oraz wkład z 14 dziurkowym kominem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
== >> 30.07.2009 ; 12.04.2016 [N.D.M.Ż.] << ==

MOJA KOLEKCJA >>> http://www.zippoenzo.pl <<<
ODPOWIEDZ